En vecka sen!

Tiden flyger iväg men känns som de va igår. Förra söndan komma ja minnas hela mitt liv tro ja. Jag fick smyga för första gången i mitt liv på ståndskall å på tredje försöket å 2.5 h efter upptag me bara gång- å ståndskall blev de skjute Tysons första älg på stånd!!! Å mitt första smyg. De tillsammans är stort!!! Han va borta länge å spårade förmodligen de där ekipaget hela vägen upp på berglundaberget där han direkt fick ståndskall på ko, kalv å tjur. 


Sluta me att kon å kalven for över Tannbäcken å tjuren sto kvar tills vi tog oss dit å Bernt (Chrilles pappa då) kunde komma till skott!! Blev en aning dramatiskt men min hund är en krigare, en galen sådan... beautiful but beast som jag brukar säga. Älskade lilla håriga bästa vän ❤ inte lagt upp någon bild på just den älgen som föll på stånd å mitt första smyg då vissa  kanske inte tycker det ser så trevligt ut. Det var som sagt lite drama men jag såg förbi allt det å var så stolt över min hund å hans högt tjurskalliga, målmedvetna arbete som tillslut gav utdelning! Här är andra bilder från den fantastiska helgen. De sköts ju en älg för T dagen innan me. Tre älgar i år men en avslutning som inte kunde bli bättre!




Å juste, på lörda kväll hann ja fira Vicky, Nina å Liam med plus hotellet å skoterns dag så hade sovit 4 h natten till söndag 🤣🤣





Minnen för livet. 
Vänner för livet. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annalundells.blogg.se

Flyttade hemifrån Västerbottens fina inland och Lappland till kusten och Umeå för att börja studera hösten 2013 till lärare i idrott och hälsa och religion. Mitt sista år på utbildningen läser jag på distans från Storuman där jag arbetar på Luspengymnasiet parallellt med mina studier. Med mig har jag min jämthundshane Tyson som kom till världen i mars 2014. Skriver om min fartfyllda och livsnjutande vardag med mycket bilder som ofta talar positiva superlativ för sig själv. Jag stormtrivs i min nuvarande lägenhet, i Storuman, med min utbildning, mitt fantastiska jobb och framförallt med alla fina människor jag har runtomkring mig. Jag älskar livet, mitt liv på moln! Och fjällen. Jag älskar fjällen.

RSS 2.0